W poniedziałek 14 marca 2016 roku w auli Zespołu Szkół Ekonomiczno-Hotelarskich w Kołobrzegu odbyły się Targi Hotelarsko-Turystyczno-Gastronomiczne Hotuga 2016.
Targi Hotuga organizowane w Zespole Szkół Ekonomiczno-Hotelarskich stały się już tradycją. Ich głównym celem jest ujawnienie marketingowych umiejętności młodzieży, której kreatywność zaskakuje z kolejną edycją.
Stoiska promocyjne
Młodzież przygotowała specjalne stoiska promujące kulturę, zabytki, historię oraz kuchnię wybranych państw świata. Każde stoisko oceniane było przez zwiedzających gości, w tym Wicestarostę Kołobrzeskiego Helenę Rudzis–Gruchałę oraz Dyrektora Szkoły Zbigniewa Stankiewicza.
W tym roku w konkursowe szranki stanęły stoiska przedstawiające najatrakcyjniejsze zakątki świata, w tym: Chiny, Hawaje, Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię oraz Włochy. Uczniowie przygotowali mnóstwo potraw regionalnych każdego z krajów, a koncepcje przedstawianych stoisk nawiązywały do najbardziej rozpoznawalnych elementów każdej z kultur, jak np. Statua Wolności z NY.