Powiat Kołobrzeski otrzymał 8.000.000,00 złotych dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład : Program Inwestycji Strategicznych na budowę budynku administracji publicznej - Wydziału Komunikacji i archiwum.
Celem zadania jest budowa i wyposażenie obiektu użyteczności publicznej, biurowo - administracyjnego z częścią magazynową, zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą techniczną.
W parterowym budynku będzie mieścił się Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Kołobrzegu z niezbędnymi pomieszczeniami zaplecza i higieniczno-sanitarnymi oraz pomieszczeniami przeznaczonymi na magazyny i przechowywanie dokumentów.
Do budynku prowadził będzie ciąg pieszo – jezdny.
Położenie drzwi wejściowych do budynku oraz kształt i wymiary pomieszczeń wejściowych będą umożliwiać dogodne warunki poruszania się, w tym również osobom niepełnosprawnym i osobom ze szczególnymi potrzebami.
Budynek, jego układ funkcjonalny i przestrzenny, ustrój konstrukcyjny oraz rozwiązania techniczne i materiałowe elementów budowlanych będą wykonane w sposób odpowiadający wymaganiom wynikającym z jego usytuowania i przeznaczenia oraz z odnoszących się do niego przepisów rozporządzenia i przepisów odrębnych.
Planowana Inwestycja ma wielkie znaczenie dla całego regionu.
Obecna siedziba Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego, położonego przy pl. Ratuszowym jest w stanie niezadowalającym. Utrudniony jest dostęp dla klientów. Nie ma możliwości dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych, ponadto obiekt nie spełnia obowiązujących przepisów ochrony przeciwpożarowej i bezpieczeństwa oraz higieny pracy. Obecne rozwiązania techniczno-budowlane, instalacyjne oraz wyposażenie nie zapewniają korzystania z obiektu w sposób sprawny i bezpieczny, bez zbędnych barier architektonicznych przez użytkowników, klientów, osoby ze szczególnymi potrzebami, a także osoby w każdym stopniu niepełnosprawności.
Przewidywana wartość Inwestycji (w PLN) 9.411.770,00
Kwota dofinansowania (w PLN) 8.000.000,00
Przewidywany termin zakończenia Inwestycji 30.09.2025